پژوهش

  • خانه 
  • کرسی آزاد اندیشی با عنوان فرزند آوری و افزایش جمعیت ولایت‌مداری سردار سلیمانی 
  • تماس  
  • ورود 

معرفی نرم افزار پژوهشی

28 فروردین 1400 توسط رضيه رييسي
معرفی نرم افزار پژوهشی

نرم افزار پژوهشی فیش نگار

جهت استفاده محققان و پژوهشگران

به گزارش نورسافت، #نرم‌افزار_فیش‌_نگار نور نسخه 3 به صورت #رایگان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نورسافت در اختیار کاربران قرار گرفت.
▫️این نرم افزار از جمله برنامه‌هایی است که توسط مؤسسه نور رایانه سپهر و با هدف کمک به پژوهشگران در امر #فیش‌برداری تهیه و تولید شده است و کاربر با مراجعه به آن می‌تواند تحقیقات خود را به صورت موضوعی فیش‌برداری و دسته‌بندی كند.
▫️فیش‌های این برنامه، #مشابه فیش‌های کاغذی موجود در بازار طراحی شده است؛ اما برای تسهیل بیشتر در امر تحقیق، قابلیت‌های دیگری به آن افزوده شده است كه #فیش‌های_صوتی، #کلیدواژه‌های_مرتبط_متنی و صوتی، #فیلدهای ویژه تبلیغ، #بانک‌های مجزا، قابلیت جستجوی قوی و پشتیبان­‌گیری مطمئن و ساده، از آن جمله‌­اند.

 

 نظر دهید »

ثبت نام حوزه علمیه خواهران

24 فروردین 1400 توسط رضيه رييسي
ثبت نام حوزه علمیه خواهران

فلولا نفر من كل فرقة منهم طائفة ليتفقهوا في الدين ولينذروا قومهم إذا رجعوا إليهم لعلهم يحذرون

چرا از هر گروهی از آنان، طائفه ای کوچ نمی کنند تا در دین آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آنها را پیم دهند؟ تا بترسند، و خودداری کنند. سوره مبارکه توبه، آیه ۱۲۲ ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست؛ طلبگی از همه ی تخصص های موجود تأثیرش بیشتر است؛ شما طبیبان روحانی و هدایتگران مردم هستید. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای حفظه الله ( ۱۳۹۵/۲/۲۵)

حوزه های علمیه تشیع خاستگاه مراجع عالیقدر، علمای بزرگ و دانش پژوهان بی شماری بوده که با راهبری فکری و معنوی جامعه، رسالت پیامبر گونه ی هدایت مردم را به عهده گرفته اند.

از دختران علاقمند به علوم حوزوی درخواست می شود جهت فراگیری علم و معرفت و قدم در مسیر سربازی امام زمان علیه السلام ، از فرصت ثبت نام حوزه استفاده نمایند

 

 نظر دهید »

فرم ارزیابی مقالات فراخوان علامه حلی(رحمه الله)

09 آذر 1395 توسط رضيه رييسي

 

1. در مورد معیارهای ظاهری صرف برخورداری از شاخصه های ارزیابی مانند وجود چکیده، کلیدواژه ها، مقدمه و نتیجه گیری ملاک نیست بلکه باید به درستی و بر اساس قواعد علمی- پژوهشی تدوین شده باشد. منظور از «رعایت ساختار اثر» در معیار اول در همه فرم¬های ارزیابی موارد زیر است: عنوان ناظر به مسأله‏ی تحقیق و پرسش اصلی باشد گویا و رسا باشد طولانی نباشد (3 تا 8 کلمه) اعم یا اخص از موضوع نباشد چکیده به مسأله و سؤال اصلی پژوهش اشاره شود به¬ یافته¬های پژوهش اشاره شود در پایان‏نامه به روش تحقیق اشاره شود چکیده، فهرست مطالب اثر نباشد کلید واژه بر آمده از متن و مرتبط با موضوع اصلی اثر باشد واژگان، درست و گویا انتخاب شود اعم از مباحث اثر نباشد بین 3 تا 7 کلمه باشد مقدمه به مسأله تحقیق، سؤال اصلی و سؤال¬های فرعی آن اشاره داشته باشد به فرضیه اصلی و حتی‏الامکان فرضیه رقیب اشاره شود به روش، پیشینه و ساختار حاکم بر تحقیق اشاره گردد ارجاع‏دهی به هر شکلی که باشد قابل قبول است (درون‏متنی، برون‏متنی، زیرنویس یا انتهای اثر) متن نقل شده متمایز از متن مؤلف باشد اگر متنی از کسی و یا جائی اخذ شده حتما باید اشاره گردد نتیجه‏گیری به پاسخ سؤال اصلی و سؤال‏های فرعی تحقیق اشاره شود باید به دستاوردها و حاصل پژوهش اشاره گردد در صورت داشتن نوآوری در اثر، به آن اشاره شود فهرست منابع فهرست کاملی از تمام منابعی که در اثر از آنها استفاده شده است را در برگیرد کامل باشد شامل: اسم کامل نویسنده و اسم کامل اثر و اسم محقق و یا مترجم (در صورتی که تحقیق داشته و یا ترجمه باشد) نام ناشر، نوبت، سال و محل چاپ ترتیب خاصی در ذکر موارد بالا مورد نظر نمی‏باشد ضوابط پایان‏نامه‏نویسی شامل بررسی موارد زیر به صورت کیفی است: 1. بیان مسأله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. اهداف پژوهش 4. سؤال اصلی و سؤال‏های فرعی 5. فرضیه 6. پیشینه تحقیق ارزیاب موظف است امتیاز هر بخش را به تعداد موارد ذکر شده در بخش مربوطه تقسیم و بر اساس رعایت موارد یاد شده و کیفیت آن امتیاز دهد. تبصره: بخشی از امتیاز هر مورد به اصل داشتن آن مورد با صرف نظر از رعایت کیفیت موارد مذکور اختصاص دارد. 2. در معیار «کیفیت تجزیه و تحلیل مطالب و صحت استدلال» سطح علمی اثر در امتیاز دهی ملاحظه گردد. (در سطح 1 و2 بیشتر تبیین و در سطح 3 و 4 بیشتر تجریه و تحلیل مد نظر است). 3. منظور از ابتناء بر نیاز در معیار «اهمیت مسأله و ابتناء آن بر نیاز» در همه فرم¬های ارزیابی اعم از نیاز عام (جامعه) و نیاز خاص (مجامع علمی) است. 4. منظور از کیفیت استنتاج در معیار «کیفیت استنتاج و دستیابی به اهداف پژوهش»، بررسی این امر است که آیا نویسنده توانسته است در مجموع، به پاسخ مناسب با پرسش اصلی اثر دست یابد یا خیر؟ و ربطی به کیفیت نتیجه گیری در پایان اثر ندارد. 5. منظور از نوآوری در معیار «نقد و نوآوری علمی»، نوآوری در محتوا بوده و با نوآوری در ارائه مطالب در معیار «نوآوری در تنظیم و ارائه مطالب» فرق دارد.

 نظر دهید »

برگزاری نشست پژوهشی

29 بهمن 1394 توسط رضيه رييسي

به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله یزد جلسه پژوهشی باحضور طلاب وکادرپژوهشی مدرسه درتاریخ 10/11/94برگزارشد.

دراین جلسه ضمن اطلاع رسانی مدت زمان ارسال مقالات به فراخوان بانوی کرامت وتآکید برتکمیل وارسا ل آثار تاموعد مقرر به تبیین اجزای دهگانه طرح پایان نامه به منظور افزایش کیفیت طرح های ارائه شده پرداخته شد.

همچنین موضوعات تصویبی فراخوان پژوهشی گروهی رشد به اطلاع طلاب رسید واطلاعات فردی گروهها جهت ثبت درفراخوان دریافت شد.

 نظر دهید »

موضوعات

  • همه
  • عمومی
  • اخبار پژوهشی
    • کرسی آزاد اندیشی
    • دفاع پایان نامه
    • دوره - همایش- نشست
    • شورای پژوهشی
      • مصوبات شورا
    • حمایت از پژوهشگر
  • چکیده
    • چکیده پایان نامه
  • اطلاعیه
    • جشنواره
      • رشد
      • علامه حلی
      • بانوی کرامت
  • آیین نامه
    • آیین نامه مقالات
    • آیین نامه پایان نامه
      • طرح اجمالی و تفصیلی
  • برگزیدگان پژوهش
  • پای درس ولایت
  • ائمه علیهم السلام
  • اخبارروز
  • دل نوشته
  • کانون پژوهشی ملاصدرا

پژوهش

جستجو

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس