نشست حضوری با عنوان « تبیین توصیه های پژوهشی مقام معظم رهبری حفظه الله» برگزارشد.
نشست حضوری با عنوان « تبیین توصیه های پژوهشی مقام معظم رهبری حفظه الله» برگزارشد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) از برگزاری نشست پژوهشی با عنوان « تبیین توصیه های پژوهشی مقام معظم رهبری حفظه الله » به صورت حضوری خبر داد.خانم رئیسی ضمن بیان این خبر افزود:با توجه به ضرورت انجام پژوهش هدفمند و عالمانه از نگاه مقام معظم رهبری (حفظه الله) ، این نشست با حضور سرکار خانم اعرابی برگزار شد..
مدیر محترم مدرسه علمیه حضرت زینب علیهاالسلام یزد ضمن تبریک هفته پژوهش وگرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ،افزود:ما معمولاً در این هفته؛ هفته پژوهش را به همدیگر تبریک میگوییم ولی هدف از این نامگذاریها را فراموش میکنیم .دین 6 دستور به تفکر و علم داده است در آیات زیادی از قرآن کریم ما را به این دو امر سفارش کرده اند ،تفقه وتفکر که تحقق این دو امر با پژوهش ممکن است .« کل کمال التفقه فی الدین »کار طلبه غیر از پژوهش نمیتواند باشد حتی اگر بخواهد سخنران شود به یک سطحی از پژوهش نیاز دارد ، البته سطح آن متفاوت است یک سطح عالی دارد مانند علامه طباطبایی ،آیت الله جوادی آملی ها و….. و یک سطح نازل دارد که حد اقلی است ولی برای همه لازم است، حداقل این کار پژوهش در مورد مسائل اجتماعی است که در زندگی مردم جاری است وقتی به یک مسئله برمیخوریم و سوالی در ذهن ما ایجاد می کند نباید بی تفاوت از کنار آن رد شویم بلکه باید به دنبال جواب آن باشیم البته این سطح از پژوهش خیلی نازل است ولی گاهی از همین هم دریغ می کنیم.
خانم اعرابی ضمن بیان اهمیت پژوهش از نگاه مقام معظم رهبری (حفظه الله) به تبیین توصیه های پژوهشی ایشان پرداخت و گفت: نکته دیگر اینکه حضرت آقا می فرمایند پژوهش باید کاربردی باشد برای جامعه خودمان مفید باشد طبق گزارشاتی که به ما داده شده تنها ۱۰ درصد از مقالات و حتی پایان نامه ها در سطح دکترا کاربردی است.این نکته نیز باید در نظر گرفته شود پژوهش های ما برای مردم و جامعه مفید باشد به فرمایش و توصیه حضرت آقا پژوهش انجام بدهید که برای مردم مفید باشد ایشان می فرمایند در گزارشاتی که به ما داده می شود ۱۰ درصد از مقالات وپژوهشها کاربردی هستند، به همین دلیل است که بیشتر مردم و حتی خودمان رغبتی به پژوهش نداریم . نکته دیگر اینکه ما نباید دانشمندان و پژوهشگران خودمان را دست کم بگیریم .بعضی از ما اگر بگویند این مطلب در فلان مقاله آمریکایی نوشته شده برایمان ارزشمند است در حالیکه خیلی از دانشمندان مطرح دنیا ایرانی هستند که به نسبت جمعیت دوبرابر کشورهای دیگر تولید علم دارند.حضرت آقا می فرمایند:رشد مقالات پُر ارجاع دانشمندان ایرانی -نه یک مقالهی صِرف- مقالاتی که در دنیا به آن زیاد ارجاع [داده] میشود، در سال ۲۰۱۰، ۷۸ مقاله بوده، در سال ۲۰۱۸ به ۴۶۱ مقاله رسیده؛ [یعنی] چند برابر در طول چند سال. اینها چیزهای مهمّی است که انکار میکنند. ما تقریباً یک درصد جمعیّت جهان را داریم، یک درصد جغرافیای دنیای معمور(۸) را هم داریم، امّا تولید علم ما نزدیک به دو درصد دنیا است، یعنی دو برابر آنچه انتظار میشود از کشور، تولید علمی داریم.
استاد حوزه به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه نیز پرداخت و اشاره کرد:این هفته هفته وحدت حوزه و دانشگاه نیز هست که به همگی تبریک عرض میکنم معمولا به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه جلسه ای ترتیب داده میشود و از دانشجویان دعوت می شود; راجع به بعضی مسائل بحث می شودولی این کار ادامه پیدا نمیکند و تقریبا تا سال بعد دیگر ارتباط محسوسی بین حوزه و دانشگاه نیست در حالی که میتوانیم با استفاده از ظرفیتهای دانشگاه پژوهشهای بهتری هم داشته باشیم .به اینصورت که در بسیاری از مواردحوزه دانشگاه میتوانند دست به دست هم بدهند مسائلی که در جامعه مطرح است را به کمک هم حل کنند.
هفته پژوهش 1400 مبارک
گرامیداشت هفته پژوهش و فضا سازی مجازی از عکس نوشته های بیانات مقام معظم رهبری (حفظه الله)
♻️مقام معظم رهبری حفظهالله:
آنچه حالا من اینجا یادداشت کردهام [این است که] بیش از دویست محقّق و دانشمند ایرانی جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند؛
اینها افتخارآمیز است.
البتّه زمینه، استعداد، ظرفیّت، چندین برابر این [چیزی] است که حالا تا امروز اینجا آمده. یقیناً پنج سال دیگر خیلی بیشتر از این خواهد شد، ده سال دیگر چندین برابر این خواهد شد. ببینید! این یک آمار مهمّی است:
رشد مقالات پُر ارجاع دانشمندان ایرانی -نه یک مقالهی صِرف- مقالاتی که در دنیا به آن زیاد ارجاع [داده] میشود، در سال ۲۰۱۰، ۷۸ مقاله بوده، در سال ۲۰۱۸ به ۴۶۱ مقاله رسیده؛ [یعنی] چند برابر در طول چند سال.
اینها چیزهای مهمّی است که انکار میکنند.
(http://)
ما تقریباً یک درصد جمعیّت جهان را داریم، یک درصد جغرافیای دنیای معمور را هم داریم، امّا تولید علم ما نزدیک به دو درصد دنیا (http://) است، یعنی دو برابر آنچه انتظار میشود از کشور، تولید علمی داریم.
#هفتهپژوهشگرامیباد
#مدرسهعلمیهحضرتزینبسلاماللهعلیها
نشست کتابخوانی در جمع طلاب جدیدالورود و اهدای کتاب بدان ایدک الله به طلاب
نشست با موضوع روش مطالعه صحیح همراه با تندخوانی
نشست مجازی با موضوع راههای انس با کتاب آسمانی
نشست مجازی با موضوع راههای انس با کتاب آسمانی
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ؛ نشست مجازی با موضوع راههای انس با کتاب آسمانی ،در مدرسه علمیه حضرت زینب علیهاالسلام یزد برگزار شد.این نشست با استقبال خوب طلاب روبروشد.
نشست هفته کتاب و ضرورت مطالعه
نشست مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب علیها السلام یزد و تشویق طلاب به مطالعه و تبلیغ و بیان ضرورت کتابخوانی
گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی
تهیه اینفو گرافی با عنوان نقش مطالعه
نشست نقد کتاب طلبه نوشت برگزار شد
کارگاه نقد فرقه انحرافی مثبت اندیشی
✨بسمالله الرحمن الرحیم✨
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب علهاالسلام یزد کارگاه بررسی مبانی مثبت اندیشی و نقد آن (http://) توسط برگزار شد.
♻️رئوس محتوای ارائه شده:
-جریان شناسی انحرافات
-وظایف برای مدیریت جریان انحرافی(منفعل-فعال-فوق فعال)
-اهداف جریان های انحرافی
-خاستگاه مثبت اندیشی
-تبیین قسمتی از انحرافات این گروه
-عقاید و باورهای گروه مثبت اندیشی
?باحضور استاد حجه الاسلام محسن شریعتی اردکانی
....
jgfd
عکس نوشته «تلاش دیوانه وار دشمنان بر علیه نظام اسلامی»
نشست پژوهشی ویژه ماه محرم با عنوان راه جبران ظلم نسبت به امام علیه السلام
راه جبران ظلم
☑️ عذر خواهی کنیم از ظلمی که کردیم و از خود حضرت بخواهیم که از حق خودشان بگذرند و ما را بریء الذمه نمایند
☑️ ادخال سرور به قلب مقدسشان جهت جبران رنجی که به ایشان وارد نمودیم.
راههای خوشنود کردنشان : اطاعت از خدا ؛ تقوا؛ هدیه فرستادن؛ و مهمتر اینکه از خودشان طلب کنیم راه خشنودیشان را نیز به ما نشان دهند
☑️یکسان بودن غیبت و شهود:
حضور امام را در تمام لحظات زندگی باور کرده حرمت حضورشان را نگاه داریم
نشست پژوهشی ویژه ماه محرم با عنوان تبیین ظلم در زیارت عاشورا
ظلم چیست و ظالم کیست ؟ حقی که از امام حسین علیه السلام هم اکنون نیز تضییع میشود و تضییع کنندگان حق ظالم محسوب میشوند
☑️ امام حسین علیه السلام با کربلا ،به همه انسانها درسهای بسیاری دادند و تعلیم ایشان عملی بود و در تعلیمشان از هیچ چیزی فروگذار نکردند و هر چه داشتند را برای آموختن ما هزینه کردند
☑️ درس نگرفتن از واقعه عاشورا و عمل نکردن به آنچه به ما آموختند و نفهمیدن ایثار معلم مهربانمان حسین ابن علی علیه السلام ظلمی است بزرگ در حق ایشان
☑️ ظلم که در حق امام، مانع رسیدن ما به خداست و در برابر چنین ظلمی باید به خدا پناه برد از اینکه ما هم در جرگه ظالمین ملعون در زیارت عاشورا قرار گیریم.
لا الا الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین
تمدید جشنواره علامه حلی(رحمه الله علیه)
تمدید مهلت ثبتنام در جشنواره
به گزارش روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، با توجه ادامه مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و بنا به درخواست مکرر طلاب و مدارس سراسر کشور، فرصت ثبتنام و شرکت در سیزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ تمدید شد.
لازم به ذکر است که تاریخ یاد شده به هیچوجه قابل تمدید نخواهد بود.
پاسخ به یک سوال در زمینه ازدواج
در پاسخ به این سوال که آیا ازدواج در سنین بالاتر نشانه پختگی و آمادگی بیشتر جوان نیست؟ و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری (حفظه الله) مبنی برای ازدواج به هنگام ادامه داد و گفت: در بیانات مقام معظم رهبری (حفظه الله) بر ازدواج به هنگام تاکید شده و ایشان می فرمایند «اسلام اصرار دارد تا بر اینکه ازدواج هر چه زودتر، از آغاز احساس نیاز انجام گیرد. زود که میگوییم یعنی از همان وقتی که دختر و پسر احساس نیاز به داشتن همسر میکنند. علت چیست؟ اولاً برکات و خیرات ازدواج، قبل از این که زمان بگذرد و عمر تلف بشود، برای انسان حاصل خواهد شد. ثانیاٌ جلوی طغیانهای جنسی را میگیرد. لذا میفرماید: «من تزوج احرز نصف دینه». یعنی نصف تهدیدی که انسان درباره دین خود میبیند از طرف طغیانهای جنسی است!» سن ازدواج هرچه به آغاز جوانى نزدیکتر باشد بهتر است .مسألهى احساسات جنسى در میان جوانان یک دغدغه است که تشکیل زودهنگام خانواده مىتواند این دغدغه را برطرف کند. من دربارهى ازدواج جوانان اعتقادم این است که اگر از تشریفات و زیادهرویهاى مربوط به ازدواج - که متأسفانه امروز در میان مردم ما به آن دامن زده مىشود - اجتناب شود، جوانان مىتوانند در هنگام نیاز جوانى خود ازدواج کنند. سن جوانى، سنى است که براى تشکیل خانواده بسیار مناسب است. متأسفانه تقلید کورکورانه از فرهنگ غربى، از دوران گذشته بعضا این عادت غلط را در میان خانوادههاى ایرانى به وجود آورده است که فکر مىکنند باید سن ازدواج به تأخیر بیفتد و دیرهنگام ازدواج کنند؛ در حالى که در اسلام اینطور نیست. در اسلام ، مطلوبتر است. »
برگزاری کرسی مناظره ای در مدرسه علمیه حضرت زینب علیها السلام یزد
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان «ازدواج در سنین پایین آری یا نه» به صورت مجازی خبر داد.
خانم رئیسی ضمن بیان این خبر افزود:با توجه به ضرورت فرهنگ ساری در زمینه کاهش سن ازدواج ، این کرسی مناظره ای با حضور خانم حسینی زاده برگزار شد.
خانم حسینزاده با مخاطب قرار دادن والدین ایشان را مسئول به کمال رسیدن یا نرسیدن فرزندان معرفی کردند و یکی از کمالات را فراهم کردن زمینه ازدواج دانستند و افزودند: طبق روایات جوان با ازدواج میتواند دوسوم دینش را حفظ کند و زمینه رشد و کمال را مهیا نماید .
ایشان در ادامه به فلسفه ازدواج از نظر اسلام اشاره کرد و گفت : فلسفه ازدواج را باید در سه امر جستجو کرد ، یکی تکمیل به این معنی که هیچ انسانی به تنهایی کامل نیست پيوسته در جهت جبران كمبود خويش تلاش مىكند. جوان در پى رسيدن به استقلال فكرى است براى جبران نواقص و تأمين نيازهاى بى شمار خود به سوى ازدواج سوق داده مىشود و با گزينش همسرى مناسب و شايسته موجبات رشد و تكامل خويش را فراهم مىكند.و دیگری تسکین، به این معنا که طبق آیات قرآن همسر موجب آرامش و امنيت خاطر و محيط خانه وسيله آرامش روحى زن و مرد قرار داده شده است. در اوايل جوانى احساس تنهايى، بيهودگى و نداشتن پناهگاه انسان را فرا مىگيرد. ازدواج و قرار گرفتن در كنار همسرى شايسته و دلسوز اين احساس را از بين مىبرد و او را به آرامش روحى مىرساند. اين احساس آرامش به ثبات فكرى و روحى، وقار، احساس ارزشمند بودن و لذت مىانجامد. در واقع دست آفرينش نوعى كشش درونى ميان زن و مرد به وديعت نهاده تا هر كدام در سنين خاص خواهان يكديگر شوند و اضطراب وپريشانىشان از طريق ازدواج به سكونت و آرامش تبديل گردد. دیگری تولید است که یکی از ثمرات بزرگ ازدواج وجود فرزند و بقاى نسل آدمى است. توليد و تكثير نسل را نبايد كوچك و بى اهميت شمرد زيرا هدف آفرينش جهان وجود انسان و پرورش و تكامل او است. توليد و پرورش انسانهاى خدا پرست و موحد و نيكوكار و صالح، مطلوب خداى جهان آفرین است.
حلول ماه مبارک رمضان
حلول ماه نور و رحمت ،ماه مبارک رمضان را خدمت همه پژوهشگران و طلاب محقق تبریک وتهنیت عرض می نمایم
در این ماه عزیز ،ترک گناه ،اولویت اعمال عبادی مان باشد ان شاالله
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ مِنْ تِلْک السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ، شَهْرَ الصِّیامِ، وَ شَهْرَ الْإِسْلَامِ، وَ شَهْرَ الطَّهُورِ، وَ شَهْرَ التَّمْحِیصِ، وَ شَهْرَ الْقِیامِ
«الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ، هُدىً لِلنَّاسِ، وَ بَیناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقانِ»…
?و سپاس خدای را که از جمله آن راهها، ماه خود ماه رمضان را قرار داد،
ماه روزه، ماه اسلام، ماه طهارت، ماه آزمایش، ماه قیام
✨ ماهی که قرآن را در آن نازل کرد، برای هدایت مردم، و بودن نشانههایی روشن از هدایت و مشخص شدن حق از باطل✨
?فرازی از دعای ۴۴ صحیفه سجادیه
معرفی نرم افزار پژوهشی
نرم افزار پژوهشی فیش نگار
جهت استفاده محققان و پژوهشگران
به گزارش نورسافت، #نرمافزار_فیش_نگار نور نسخه 3 به صورت #رایگان از طریق پایگاه اطلاعرسانی نورسافت در اختیار کاربران قرار گرفت.
▫️این نرم افزار از جمله برنامههایی است که توسط مؤسسه نور رایانه سپهر و با هدف کمک به پژوهشگران در امر #فیشبرداری تهیه و تولید شده است و کاربر با مراجعه به آن میتواند تحقیقات خود را به صورت موضوعی فیشبرداری و دستهبندی كند.
▫️فیشهای این برنامه، #مشابه فیشهای کاغذی موجود در بازار طراحی شده است؛ اما برای تسهیل بیشتر در امر تحقیق، قابلیتهای دیگری به آن افزوده شده است كه #فیشهای_صوتی، #کلیدواژههای_مرتبط_متنی و صوتی، #فیلدهای ویژه تبلیغ، #بانکهای مجزا، قابلیت جستجوی قوی و پشتیبانگیری مطمئن و ساده، از آن جملهاند.
گام نهادن در مسیر عشق
گام هایی ساده برای تصمیمی مهم و سرنوشت ساز در ورود به مسیر طلبگی
طلبگی آتشی است که در دل افروخته می شود. همان نوری که در قلب تو به امانت گذاشته می شود. اینکه این آتش چه زمان و به دست چه کسی در دل ما افکنده شده، …..کسی چه می داند! اما هرچه هست ما را بی سروسامان به هرجا که بخواهد، با خود می برد. طلبگی شوری است شیرین. عشقی است بی وصال. رشته محبتی است که بر گردن عاشق افتاده و بیخود شده از خویش به دنبال یار، می رود. می دود. زمین می خورد و کشان کشان می رود. اما از رفتن باز نمی ایستد. چون در دل آتشی دارد که قلبش را روشن می کند. چراغی دارد که مسیرش را می افروزد. امیدی دارد که چشمش را بیدار نگه می دارد.
مسیر طلبگی، مسیری است بس دشوار، طولانی، پرپیچ و خم، لغزنده و پر حادثه. مردِ راه می خواهد. مبارزی آزموده در میدان عشق، سری پر شور، زبانی سرخ، پایی استوار، دستی چنگ زده بر ریسمان توکل، دلی صبور و قلبی گداخته از نور بی منتهای حقیقت می خواهد.
معرفی مدرسه علمیه حضرت زینب علیهاالسلام یزد
❇️امتیازات تحصیل در مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) ❇️
?فراگیری علوم قرآنی،مباحث تفسیری،فقه واحکام،مباحث اعتقادی،اخلاق ،مهارت های زندگی تحت تعلیم اساتید مجرب
?اعطای دانش نامه سطح 2(کارشناسی)و امکان ادامه تحصیل در حوزه تا مقطع دکترا و همچنین ادامه تحصیل در دانشگاه
?تحصیل رایگان در محیطی شاد و آرام با بهرهمندی از برنامههای کاربردی و متنوع فرهنگی و پژوهشی
? مجهز به مهدکودک
?مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها )جزء دو حوزه ای است که در کل کشور دارای گروه علمی می باشد
?دارای گروه جهادی فعال و پیشتاز
?مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) بیش از 20 گروه و کانال فعال با موضوعات مختلف در پیام رسانها دارد که حوزویان وعموم مردم در سراسر کشور از آنها استفاده می کنند
? ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه ازدواج ، همسرداری،تربیت فرزند،مشاوره تحصیلی و … توسط مشاور حوزه
03537300061_4
⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️#مدرسهعلمیهحضرتزینبسلاماللهعلیها ⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
?به ما بپیوندید :
╔═ ???═════════╗
https://eitaa.com/joinchat/1592328301C25b308c4da /
╚════════════
https://chat.whatsapp.com/BpOpW24SWgpILhVf3OHJvh
ثبت نام حوزه علمیه خواهران
فلولا نفر من كل فرقة منهم طائفة ليتفقهوا في الدين ولينذروا قومهم إذا رجعوا إليهم لعلهم يحذرون
چرا از هر گروهی از آنان، طائفه ای کوچ نمی کنند تا در دین آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آنها را پیم دهند؟ تا بترسند، و خودداری کنند. سوره مبارکه توبه، آیه ۱۲۲ ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست؛ طلبگی از همه ی تخصص های موجود تأثیرش بیشتر است؛ شما طبیبان روحانی و هدایتگران مردم هستید. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای حفظه الله ( ۱۳۹۵/۲/۲۵)
حوزه های علمیه تشیع خاستگاه مراجع عالیقدر، علمای بزرگ و دانش پژوهان بی شماری بوده که با راهبری فکری و معنوی جامعه، رسالت پیامبر گونه ی هدایت مردم را به عهده گرفته اند.
از دختران علاقمند به علوم حوزوی درخواست می شود جهت فراگیری علم و معرفت و قدم در مسیر سربازی امام زمان علیه السلام ، از فرصت ثبت نام حوزه استفاده نمایند
اهمیت علم آموزی
قال علی (ع): الْعِلْمُ مِنَ الصِّغَرِ كَالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ
امام علی (ع) فرمود: یادگیری در كودكی مانند كند و كاری روی سنگ است.(ماندگار است)
بحارالانوار،مجلسی،ج۱ص۲۲۴ ؛ منيةالمريد،شهیدثانی،ص: ۲۲۶
تلاش در جهت تربیت نسل صالح ،از طریق آموزش فرزندان توسط مادران عالم و فرهیخته امر بسیار مهم و قابل ستایش است.
فراخوان های پژوهشی
ثبت نام حوزه های علمیه خواهران
دعوت به سربازی امام زمان علیه السلام
غیبت امام زمان (علیه السلام)در دوره آخر الزمان بستری خواهد شد تا در آن بسیاری از شیعیان دین خود را از دست بدهند و منکر امامت حضرت ولی عصر (عج) شوند.?
?
⁉️ در حالی که هنوز به ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) اعتقاد داریم، چرا احساس درد و سختی در نگهداری و حفظ دین خویش نداریم؟
???? ????
✅اگه میخواهید یار و یاور امام زمانت باشی
✅اگر میخواهی دینت حفظ شود
✅اگر می خواهی سرباز امام زمانت شوی
? در حوزه های علمیه ثبت نام کن تا دینت را بهتر و بیشتر بشناسی?
کتابخوانی در کلام رهبری(حفظه الله)
اسلام پرچمدار کتاب خوانی است
مقام معظم رهبری: من هر زمانی که به یاد کتاب و #وضع_کتاب در جامعه ی خودمان می افتم، قلباً #غمگین و #متأسف می شوم. این به خاطر آن است که در کشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید کتاب اقلاً ده برابر این میزان، رواج و توسعه و حضور داشته باشد.
اگر به دلیل پرچمداری تفکر اسلامی و حاکمیت اسلام به حساب بیاورید، این معنا صدق می کند؛ چون #اسلام به کتاب و خواندن و نوشتن، خیلی اهمیت می دهد. اگر هر منصفی به بیانات نبیّ مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه علیهم السلام و پیشوایان اسلام نگاه کند و ببیند که این ها در چه زمانی به کتاب و #کتاب_خوانی دعوت می کردند و فرا می خواندند، همه ی افسانه ها از ذهنش شسته خواهد شد و خواهد فهمید که دشمنان اسلام راهی جز این نداشتند که افسانه های کتاب سوزی و کتاب ستیزی را بر سر زبان ها بیندازند، چون اسلام #پرچمدار کتاب خوانی است
تجلیل از برگزیدگان مسابقات پژوهشی
معرفی سایت دانلود مقاله
✅ #معرفی_سایت_دانلود_مقالات
✔️ به اطلاع پژوهشگران محترم می رساند
▫️#دانلود مقالات علمی از #پایگاه_اطلاعات_علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تا #آخر_بهمن ماه به صورت #رایگان انجام می شود
? این پایگاه تا کنون بیش از 7 میلیون مدرک علمی دارد.
✔️ نشانی پایگاه
▫️https://search.ricest.ac.ir/Inventory/index_10702.htm
معرفی نرم افزار پژوهشی
معرفی #نرم_افزار پژوهشی
✔️ #دانشنامه_فضائل_اهل_بیت علیهمالسلام
▫️ ارائه درختواره «فضائل و مناقب اهلبیت علیهمالسلام»
▫️ بیش از 2300 موضوع و اتصال آن به 33 عنوان «کتاب فضایل و مناقب» از مهمترین منابع روایی و تفسیری اهل سنت در 141 جلد
▫️ قابلیت ارتباط بین متن و موضوع
جزوه پژوهشی
?جزوه
با موضوع مبارزات سیاسی ایت الله #مصباح یزدی در مسیر تحقق انقلاب
?به همراه مسابقه
#معاونتپژوهش
#مدرسهعلمیهحضرتزینبسلاماللهعلیها
نشست پژوهشی با عنوان «راهکار ضبط خیال »با توجه به کتاب شرح چهل حدیث امام خمینی (رحمه الله)
نشست پژوهشی با عنوان «راهکار ضبط خیال »با توجه به کتاب شرح چهل حدیث امام خمینی (رحمه الله)در مدسه علمیه حضرت زینب علیهاالسلام یزد با حضور استاد اخوان وبا شرکت کادر واساتید این مدرسه و مشارکت اساتید و کادر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری علیهاالسلام برگزار شد.
تجلیل از پژوهشگران
مدرسه علمیه حضرت زینب علیهاالسلام یزد
┄┅─✵?? ﷽??✵─┅┄
السلامعلیکایتها الصدیقه الطاهره الزکیه
?به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا علیهاسلام ،
در مراسمی از برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی تجلیل شد…
طلاب گرامی سرکارخانمها:
?افسانه دهقانی پور
?ملیکا آخوندی
?طاهره دارا
?فاطمه کریمی بندرابادی
?فاطمه خدامیان
?نعیمه مورکی
?مریم السادات حسینی
?عاطفه میرجلیلی
?فاطمه حیدری مزرعه اخوند
۱۵/۱۱/۹۹
?معاونت پژوهش
#مدرسهعلمیهحضرتزینبسلاماللهعلیها
┄┅─✵???✵─┅┄
معرفی کتاب
━━━⊰✾?✾? ✾?✾⊱━━━
#معرفیکتاب
این بار دوستش حسن به سخن امد.
سوال کرد: 《آیت الله خمینی را میشناسی؟》
گفتم:《 نه 》
گفت: 《تو مقلد کی هستی؟》
گفتم :《مقلد چیه؟》
و هر دو بهم نگاه کردند.
از پیگیری سوال خود صرف نظر کردند.
دوباره سوال کردند:《تا حالا اصلاً نام خمینی را شنیده ای؟》
گفتم:《 نه 》
سید و دوستش توضیح مفصلی پیرامون مردی دادند که او را به نام آیتالله خمینی معرفی میکردند.
بعد نگاه عمیقی به اطراف کرد و زیر پیراهنش عکسی را درآورد.
عکس را برابر چشمانم قرارداد :
عکس یک مرد روحانی میانسال که عینک بر چشم، مشغول مطالعه بود و زیر آن نوشته بود
《 آیت الله العظمی سید روح الله خمینی》
از من سوال کرد :《میخوای این عکس رو به تو بدم ؟》
به سرعت جواب دادم:《بله،می خوام》
حسن،دوست سیدجواد، گفت :
《نباید این عکس رو کسی ببینه وگرنه ساواک تو رو دستگیر میکنه》
عکس را گرفتم و در زیر پیراهنم پنهان کردم. خداحافظی کردم و از آنها جدا شدم .
شریعتی و خمینی دو نام جدیدی بود که میشنیدم …
واردمسافرخانه شدم. عکس را زیر پیراهنم بیرون آوردم .ساعتها در او نگریستم .دیگر باشگاه نرفتم روز چهارم رفتم ترمینال مسافربری بلیطکرمان گرفتم؛ در حالیکه عکس سیاه و سفیدی که حالا به شدت به او علاقهمند شده بودم را در زیر پیراهن خود که چسبیده به قلبم بود، پنهان کرده بودم.
احساس می کردم حامل یک شیء بسیار ارزشمند هستم.
به محض ورود به کرمان به علی یزدان پناه نشان دادم.
گفت : 《این عکس آقای خمینی است》
?برگرفته از کتاب"از چیزی نمی ترسیدم” (http://)،(زندگی نامه خود نوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)
#مدرسهعلمیهحضرتزینبسلاماللهعلیها
حلول ماه مبارک رجب
سلام علیکم
حلول ماه مبارک رجب را خدمت همه مسلمین تبریک عرض می کنم.
توفیق بهره برداری از اوقات شریف این ماه عزیز را برای همه دوستان آرزومندم
?????????????
میزگرد علمی پژوهشی با عنوان« ابعاد عزت و کرامت ایران در پرتو انقلاب اسلامی »
میزگرد علمی پژوهشی با عنوان« ابعاد عزت و کرامت ایران در پرتو انقلاب اسلامی »در مدرسه علمیه حضرت زینب (علیهاالسلام) یزد برگزار شد.
میزگرد علمی پژوهشی با عنوان« ابعاد عزت و کرامت ایران در پرتو انقلاب اسلامی »در مدرسه علمیه حضرت زینب (علیهاالسلام) با حضور اعضای گروه علمی این مدرسه برگزار شد.
در ابتدا خانم معصومه نیکوخصال عضو گروه علمی مدرسه علمیه حضرت زینب به عزت ملی در بعد پیشرفت های زیرساختی و رشد علمی و فناوری ایران در بعد از انقلاب پرداخت و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه زیرساخت ها شامل موارد زیادی می شود که از جمله میتوان به ۱۴ برابر شدن افزایش تولید برق و افزایش خطوط هوایی و 8 برابر شدن آزادراهها اشاره کرد.همچنین پیشرفت های نظامی مانند ساخت انواع سلاح ها و تجهیزات نظامی و ساخت انواع بالگرد و تکنولوژی ساخت موشک و ماهواره نیز به برکت انقلاب حاصل شده است البته دشمنان همیشه درصد کم رنگ جلوه دادن برکات و ثمرات انقلاب بوده و هستند ولی دستاوردهای انقلاب به قدری چشمگیر است که هرگز قابل انکار نیست.
در ادامه خانم رقیه حسینی دبیر گروه علمی این مدرسه به رشد فزاینده صنعت در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: از مقایسه شاخصه های صنعت انقلاب با دوران پهلوی متوجه می شویم که به برکت انقلاب اسلامی به لحاظ تولید انرژی که اصلیترین عامل محرک صنعت است در رتبه 6 قرار داریم .همچنین ایران در بعد از انقلاب در زمینه گاز طبیعی، سوخت هستهای و سوخت های زیستی و نیز افزایش درخور توجه تولید فرآوردههای پالایشگاهی، صاحب جایگاه و ارتقاء رتبه است؛ در صورتی که در زمان پهلوی تولیدات پالایشگاهی بسیار اندک و کار اصلی کشور خامفروشی بوده است .علاوه بر موارد مذکور ارتقاء صنعت فولاد از رتبه 30به ۱۳ در دنیا و رشد صنعت سیمان و صنعت تولید وسایل نقلیه و افزایش چشمگیر صادرات نیز بسیار قابل توجه است.
همچنین خانم مهدیه زارع نژاد عضو گروه علمی مدرسه علمیه حضرت زینب (علیها السلام)، عزت و کرامت زنان در بعد از انقلاب را تبیین کرد و افزود:یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئله کرامت و منزلت زن میباشد که از جمله ابعاد عزت و کرامت ایران به شمار میرود. زن در نگاه امام خمینی (رحمه الله)علیه مبدا همه خیرات و سعادت می باشد ایشان زن را موجودی با عظمت و کرامت معرفی کردند که سعادت و شقاوت جامعه تا حد زیادی به دست اوست ؛در حالی که در دوران قبل از انقلاب شاهان پهلوی نه فقط در عمل به منزلت زن توجهی نداشتند بلکه در گفتارشان نیز از این دیدگاه دفاع کرده و زن را فقط محدود در ارضای نیاز جنسی مردان تصور می کردند.با نگاه به وضعیت زنان در قبل از انقلاب و مقایسه با بعد از انقلاب در عرصه های مختلف آموزشی ،علمی، اجتماعی ،سیاسی، اقتصادی و… مسئله کرامت زن ملموس تر می گردد.انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران پدید آورد، جایگاه و منزلت زنان را اعتلا بخشید و در بسیاری از امور، مشارکت آنان را گسترش داد به طوری که توانستند در سرنوشت جامعه نقش آفرین باشند در پایان ذکر این نکته لازم است که دشمن سعی در از بین بردن دستاوردهای انقلاب دارد لذا بر ماست که نقش ها و توطئه های دشمن را بشناسیم و تا زمانی که دشمن تسلیم نشده مراقب و هوشیار باشیم.
در انتها خانم فهیمه قاسمی عضو گروه علمی این مدرسه به جایگاه عزت دینی و ارزشهای اسلامی و مقایسه با دوران قبل از انقلاب پرداخت و گفت : از جمله ثمرات انقلاب اسلامی رشد دینی و افزایش بهره های معنوی در جامعه اسلامی است در حالی که هدف حکومت پهلوی دین زدایی و مقابله با اسلام بود. به نقل تاریخ ، بعد از انقلاب در زمینه دینداری رشد پیشرفت زیادی داشتیم.از جمله در عزاداری سیدالشهدا که در زمان پهلوی مانع از عزاداری میشدند و بساط روضه خوانی و عزاداری را جمع می کردند و به زعم خودشان با منع عزاداری می خواستند مردم را متمدن کنند.از دیگر دستاوردهای انقلاب در بعد عزت دینی می توان به معرفی و صدور انقلاب به دنیا نام برد و نیز به نامگذاری روز قدس با هدف حذف موجودیت اسرائیل که برخاسته از اندیشه عمیق و دقیق حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) بود، اشاره کرد.همچنین گسترش فعالیتها و برنامههای قرآنی و تفسیری ونیز برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها و اعیاد مذهبی ، نامگذاری معنوی اماکن و خیابانها و … نیز از برکات انقلاب اسلامی است و این انقلاب نه تنها سبب حیات ایران بلکه باعث سوق دادن جوامع دیگر به سوی دین و معنویت شد.
ایشان در پایان وظیفه معلمان و اساتید را در عرصه روشنگری و بصیرت بخشی به جامعه سنگین دانست و تربیت نسل انقلابی و آشنا به شاخص ها و ارزش های انقلابی را از اولویت های آموزش و پرورش برشمرد.
کرسی فرزندآوری
کرسی مناظره ای با عنوان فرزندآوری مشکلات_برکات در مدرسه علمیه حضرت زینب علیهاالسلام یزد برگزار شد.
سرکار خانم بتول حسینی زاده و سرکار خانم اعظم مزیدی به سوالات طلاب در این زمینه پاسخ دادند.
در مجموع محتوای ارائه شده خوب ارزیابی میشود.
ولایتمداری سردار سلیمانی
اگر سردار سلیمانی ولایتمدار است، بهخاطر ضعف شخصیتی و یا همجهت بودن و همسو شدن نیست، بلکه ایشان یک صلابتی داشت که میتوانست برای خودش صاحبنظر باشد، و در سخنانش اعلام استقلال بکند. اینکه ایشان ذرهای از ولایتمداری کوتاه نمیآمد، به این معنا بود که با این کار به ولایتمداری عزت میداد و میزان و شاخص ولایتمداری را برای جامعه تعیین میکرد تا هر کسی میزان ولایتمداری خودش را با مکتب و جامعیت ایشان مقایسه کند و متوجه نقصهایش بشود. لذا مسألهای که برای آحاد جامعه حتی ولایتمداران مطرح میشود این است که آیا ما میتوانیم مثل سردار سلیمانی جامعیت داشته باشیم؟ خیلی از افراد صفات سردار سلیمانی را دارند. حتی ممکن است بعضیها اخلاص ایشان را هم داشته باشند، ولی حماسهساز نباشند. ممکن است بعضیها صلابت در مقابل دشمن را داشته باشند، ولی آن روحیهی عاطفی شدید و تواضع و فروتنی فوقالعاده را نسبت به دیگران نداشته باشند. همهی این صفات و ویژگیها در کنار همدیگر جمع میشوند و پدیدهای به نام سردار سلیمانی را درست میکنند.
ارزش کتاب خوانی
هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست
پژوهش بایدکاربردی باشد
هفته پژوهش مبارک باد
یک مسئلهی دیگر - که البته این مسئله تکراری است که من عرض میکنم، لیکن از بس اهمیت دارد، مجدداً میگویم - مسئلهی تحقیق و پژوهش است. ما هم در جلسهی دولت به دولتیها سفارش کردیم و گفتیم، هم در جلسات خصوصی با برخی از مسئولان مثل خود آقای رئیسجمهور گفتیم؛ لیکن یک بخش دیگرِ قضیه، مربوط به خود دانشگاههاست که این اعتباراتِ مربوط به تحقیق و پژوهش را درست جذب کنند؛ درست مصرف کنند؛ در جای خود به کار ببندند؛ چون تحقیق، منبع تغذیهی آموزش است. ما اگر تحقیق را جدی نگیریم، باز سالهای متمادی بایستی چشم به منابع خارجی بدوزیم و منتظر بمانیم که یک نفر در یک گوشهی دنیا تحقیقی بکند و ما از او یا از آثار تألیفی بر اساس تحقیق او استفاده کنیم و اینجا آموزش بدهیم. این نمیشود؛ این وابستگی است؛ این همان ترجمهگرائی و عدم استقلال شخصیت علمی برای یک کشور و برای یک مجموعهی دانشگاهی است. دانشگاه یک کشور، محیط علمی یک کشور ضمن اینکه ارتباطات علمی خودش را با دنیا حفظ میکند، از تبادل علمی، از گرفتن علمی هیچ ابائی ندارد. من بارها گفتهام که ما از شاگردی ننگمان نمیکند که شاگردی کنیم؛ استاد پیدا بشود، ما پیش او شاگردی میکنیم؛ اما از این ننگمان میشود که همیشه و در همهی موارد شاگرد باقی بمانیم؛ این که نمیشود. برای یک مجموعهی علمی، این مایهی منقصت است که در پژوهش و تحقیق که منشأ و منبع رویش علمی است، ضعیف باشد؛ باید بتواند از لحاظ علمی متکی به خود باشد. البته از دیگران هم استفاده کند، با دنیا هم تبادل کند، آن وقت در این صورت جایگاه شایستهی خودش را هم در تبادلهای علمی در دنیا پیدا خواهد کرد؛ وقتی متکی است به دانش و تحقیق و کارکرد علمىِ خود. این در دنیا و در مبادلات علمی هم تأثیر خودش را میگذارد. این هم تأکید چندباره دربارهی تحقیق بیانات در دیدار اساتید و رؤسای دانشگاهها86سال